vineri, 28 decembrie 2012

Urmaşii lui Bicilis


ElZap

Habar nu am dacă aşa au stat lucrurile au ba. Mă iau şi eu după ce spune unul pe nume Lucius Claudius Cassius Dio. Că adică unul pe nume Bicilis ar fi dezvălui romanilor locul unde este ascuns tezaurul dacilor. Poate că nu este chiar aşa, devreme ce unii spun că istoria nu e altceva decât o minciună acceptată. Sau tolerată.

În fine, nici romanii n-au venit pe aceste meleaguri ca să  le dea de pomană localnicilor. Să le ia da. Toată lumea vinde democraţia pe aur, petrol, pâine şi ce este de apucat.

Călinescu a băgat de seamă că:

Invazia romană, căci invazie a fost, oricât am colora-o, ne-a lăsat o limbă nouă şi mult sânge din acele părţi ale imperiului care nu ne erau propriu-zis străine. Traian însuşi era iberic.

Sigur că Bicilis a murit, dar dubla spirală ADN nu. Viermele ăla dublu îmbârligat continuă să nască urmaşi. Dumnezeu să-i ierte. Dacă va putea.

 






4 comentarii:

  1. Desigur, acum 30 de arginţi nu mai reprezintă nimic, dar o mină întreagă... Başca ce mai pică pe lîngă ea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se zice că romanii, în a lor mărinimie, au luat atâta aur şi argint că au lăsat Roma cu cu gura căscată.

      Numai expediţiile moderne au putut să-i întrecă pe aceşti "strămoşi" de care mi-e ruşine.

      Acum, dacă de arginţii lui Iscarioteanul vorbeşti, aproape că i-aş da cu bucurie tot aurul de acolo, cu condiţia de a se spânzura de tot atâtea ori cât cuprinde comoara de la RM cei 30 arginţi.

      Atunci lumea ar putea fi fericită.

      Ștergere
  2. Dragul meu "elev zăpăcit", cum laşi să se înţeleagă, sau eu aşa pricep din pseudonimul "ElZap", aş vrea ca noul an, deşi conţine nr.13, să fie un an norocos, unul bun, asta însemnând să iubim şi să fim iubiţi, adică, să avem parte de iubire, să ne bucurăm că-i mai avem, să-i respectăm sau să le cinstim memoria celor dragi, să ne bucurăm de fiecare început şi sfârşit de zi cu sănătate şi voie bună... Nu pot s-o lungesc prea mult nici cu urările şi nici cu bătutul apei-n piuă, ştiind că, mă poţi face arşice din câteva vorbe.
    Trecerea timpului ne îmbătrâneşte şi ne apropie de sfârşit, evident, dar ne şi îndepărtează de amintiri neplăcute,sau ne apropie de cele plăcute. Cum ar fi, ziua lui Eminescu.
    La mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ifim

      Să-ţi aducă Noul An, un car de bucurii.
      Cel puţin câte una în fiecare zi.
      Să deie Dumnezeu ca la anul pe vremea asta să putem spune că toate urările pe care ni le-am făcut s-au împlinit.

      Ștergere